Vad svårt det ska vara att sova ibland..

..Och ändå har jag tagit mina mediciner nu som gör att jag ska kunna sova.
Ante, Tindra och Frank ligger i sängen och sover, det skulle jag gärna också göra, men just nu är det hundra tankar  som flyger runt i mitt huvud.

Jag tänker på hur det kommer att bli efter jag blivit opererad (gastric bypass) och hur jag kommer att se ut då.
Såklart vill jag ju bli av med alla kilona så fort som möjligt, men det är ju inte "bara att gå ner". Jag kommer ju att se ut som en ojäst deg på magen. Jag kommer att få gå runt med "hålla-in-magen-trosor" tills jag får en bukoperation, om jag nu får det, vilket det inte finns några garantier om. Och det är ju inte bara det... Nej sen kommer vi till överarmarna, ska jag behöva operera bort överflödigt skinn på dom också? Förmodligen. Men det måste väl vara allt tänker ni?
Nej inte direkt säger jag. Sen ska ju kvarvarande bristningar och celluliter fixas och för att inte tala om brösten, hjälp dom kommer att vara helt förskräckliga. Dom ska fixas! Antagligen behöver dom inte förstoras, men fyllas ut och lyftas upp, tyngdlagen måste jag ju tänka på.

När jag väl har fixat allt det där måste jag ju ta tag i resten av mitt utseende, jag kan ju inte gå runt och se ut som en slusk heller. Slusk med sillisar, great. Det blir acnebehandlingar och klippningar men jag vägrar att fixa mina naglar igen, det här är fan det värsta jag varit med om, det gör så ont när man slår i dom eller så. Jag får helt enkelt se till att ha korta men schyssta naglar i framtiden. 

Jag glömde visst det viktigast; KLÄDER med STORT K!
Kan ju inte gå runt i svartasopsäckar resten av livet. Och när jag ser ut som en Stureplansbrutta måste jag ju bete mig och klä mig som en också.

Vad fan är det jag gett mig in på? Inte fan är operationen gratis, det lär bli dyrt!
Men är huvudet dumt får kroppen (och plånboken) lida.

Tur att man inte minskar i storlek på skor och dom flesta accesoarer då.

Nu ska jag lägga mig i sängen igen, tror att jag fått ur mig det mesta nu.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0