Syskonskapet..

Sitter i bilen med min mormor, mamma och hennes man Bertil.
Vi ska till min syster i Barkarby och fira henne och Elvira, min systerdotter och guddotter (eller fadderbarn kanske man säger nuförtiden).

Har inte världens bästa relation till min syster, men den börjar förbättras.
När jag bodde hemma var det enklare att hålla kontakten eftersom att hon kom över då och då men nu när jag bor med Andreas är det lite svårare, vi har så olika liv hon och jag.
Hon bor i ett radhus i Barkarby med sin man och två barn. Både hon och sin man jobbar som ingenjörer av något slag.
Och jag bor i en etta i Norsborg med Tindra och Andreas och är arbetssökande. För jag är inte arbetslös, än.
Jag söker ju faktiskt jobb.

Men förstår ni då vilken skillnad det är på våra liv? Men nu mailar vi i alla fall varandra varje dag och det börjar kännas bättre och vi förstår varandra mycket bättre nu. Och jag hoppas att i framtiden ska vi umgås ofta med våra familjer.

Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0