Nu blir det mat regelbundet!

Nu har jag slagit mig ner i soffan igen och båda vovvarna sussar efter promenaden vi tog lite tidigare.
Ska snart ta mig ut med dom igen.

Idag ska jag ta mig ner till Hallunda för att hämta ut mina nya mediciner; Xenical (tror jag den heter), som gör att man får rännskita om man äter för mycket fet mat. Kroppen tar inte upp samma mängd fett. Medicinen kommer jag att äta tre gånger om dagen vid matintag med start imorgon vilket kommer att leda till att jag äter mer regelbundet och äter mindre fett, perfekt innan operationen jag planerar (även fast jag kan få vänta ett tag innan jag får komma till en kirurg).
Hade tänkt börja idag, men eftersom att vi har Frank på besök vill jag inte att vovvarna ska vara själva så mycket första dagen så jag bestämde mig för att imorgon är en bra dag. Och det är sämst att börja på måndagar enligt mig, om jag misslyckas känns det som att jag behöver vänta en vecka innan jag kan försöka igen, men det ska jag bryta nu och försöka inse att man kan försöka och börja vilken dag som helst, bara man har bestämt sig. 

Hitills går det bra med vovvarna förutom när det gäller deras mat. Tindra vill gärna stå på Frank när han äter, men det gillar inte Frank, han beskyddar sin mat och då blir det lite bråk, men så fort jag ber Tindra gå och lägga sig går det bra att äta. Skönt att det inte är mer bråk än så, för jag kan tänka mig att som hund kan man tycka att Tindra är jobbig eftersom att hon är valp och väldigt på HELA TIDEN!

Nu ska jag betala lite räkningar. Kul!

Hörs senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0