Ett träningspass och en chailatte tack.

Oj, jag gick upp klockan 6 i morse, jag känner mig jätte duktig! Men å andra sidan åkte jag ju från Gnesta klockan 7 och var framme i Tumba 7.38.
Men det var helt okej och så hann jag piggna till innan idrotten och jag fick till och med i mig frukost idag. Kanske inte den nyttigaste frukosten, men i alla fall.

Vi körde badminton och Rugby på idrotten, vilket kändes helt okej. Lite tråkigt att man får kommentarer som "men du ska ju kunna det här, du går ju på amerikansk fotboll" eller "fan, spring mer då, du går ju på det här". Det är smällar man får ta. Det är klart att jag skryter om att jag går på amerikansk fotboll, men jag skryter inte om att jag är bra på det eller att jag kan springa osv. Jag är Tackle, inte Reciver eller Wide-Reciver.
Och Rugby är inte samma sport som Amerikansk fotboll, visst det finns väldigt många likheter, men vi använder skydd och får tacklas mer samt att vi har mindre bollar. Det är det jag kan säga på rakarm, för jag har aldrig tränat Rugby och har inte någon tanke på det heller.

Resten av dagen i skolan gav mig inte speciellt mycket. Gick till Svenska B och fick ett häfte. Vad jag skulle göra med det har jag ingen aning om. Det löser sig nog.

Och jag har betalat min skuld idag, det känns väldigt skönt att slippa tänka på det något mer.
Nu kan jag fokusera på att lägga pengarna på annat, t.ex nya inneskor, jeans och vårskor. Samt såklart spara pengar till tatueringar och inför sommaren.

Nu har jag även tränat med Sarah på gymmet, det är sjukt nice. När vi var klara där kände jag mig spyfärdig, men nu känner jag att jag hade kunnat köra lite hårdare. Men det var ju första gången jag körde "på riktigt".
Fan, det kändes grymt bra att jag verkligen tog mig dit idag. Körde triceps, ben och vader.
Jag tog 70kg i benpress idag och det var en bedrift, men jag kan klara ännu bättre.
Jag ska fan klara 300kg till hösten! ;)

Och jag kommer garanterat ha träningsvärk imorgon vilket är asgrymt! Haha, kanske får begära skjuts av någon, så att jag kommer till skolan så att säga. Någon frivillig?

Ikväll skulle jag egentligen följt med Micke till Älvjsö för att han skulle pröva på en träning med Djurgårn', men han skulle träffa mäklaren idag. Det får bli en annan dag helt enkelt, men det känns sjukt med pepp att han också ska börja så att jag har någon att "små tävla" med. Någon att utmana!
Fast han kommer troligtvis börja i U19 eller Seniorerna. I och för sig så kommer jag få dispans för att spela matcher med U19 och Micke har snackat om att han vill köra Tight-End vilket innebär att vi antagligen kommer att köra bredvid varandra någon gång i livet under en match. Haha, det skulle säkert sluta med att vi stod och knuffade på varandra eller att vi bara var allmänt dryga mot varandra.

Okej, så vad händer nu? Idag? Imorgon? I helgen?
Idag ska jag iaf äta, duscha och träffa Jennifer. Men vad vi ska göra det vet vi ju nästan aldrig. Nu har vi tydligen ett förslag och det är att åka till Södertälje och fika, vilket vore väldigt skönt, typ ta en kopp kaffe eller något.
Imorgon är det skola mellan 8-14 och på våran håltimme ska jag försöka ta mig till gymmet om jag hinner och om jag får.
Hm, i helgen har jag faktiskt ingenting planerat förutom träningen på söndag och kanske ut och springa på lördagsmorgonen.
Några förslag?

Nu ska jag laga mat och sen göra mig iordning för att komma iväg någon gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0